Nairobi. The end!

1 juli 2013 - Nairobi, Kenia

Roadmap, koptelefoon, busticket, paspoort,.. Trippel check! Alles gepakt en gezakt. Inpakken en wegwezen. Op naar Kampala.
Ik heb zo is in mennen agenda gebladerd en ik heb waargenomen dat ik morgen 20 jaar geleden uit het lijf van ons moeder ben gekomen. Vermits ik vanavond met de nachtbus ga, zal ik dan ook menne verjaardag vieren op een bus vol stinkende mensen, okselvijvers overal. Da is zo is iets anders dan voor nen dinér gaan me de famulle. Het plan is om enkel een week te blijven in Oeganda. Maar het plan was ook om enkel een paar dagen  in Nairobi te blijven en kijk nu.. 29 dagen? Zoiets ja.. Dus we zien wel.
Ik denk dat ik kan zeggen dat ik Nairobi in stijl heb afgesloten. Gisterenavond hielden we nog een houseparty. Dat is hier een maandelijkse traditie en ik heb de eer gehad om dit al twee keer mee te mogen maken. Dus dit was een perfecte gelegenheid om alles en iedereen ne laatste keer vettige klap te verkopen, wa bier over mekaar te morsen en ook wel misschien ne goeien babbel te doen. Nee, het was super gezellig en ik heb me goe vermaakt. Roos! Vermaak!

Mathare Genius Community is doing good. Ik denk dat ik zonder schuldgevoel kan vertrekken, want ik weet dat ze volop op dreef zijn en zonder mij het ook goed zullen stellen. We hebben nog een pesticide-actie gehouden vorige week, waar spijtig genoeg geen foto's van zijn. Maar ik probeer de facebookpagina up to date te  houden maar dat lukt me ni goe vanop men Iphonie. Ik moet ook éen van de gasten nu admin maken, maar ook dit zal ik van op een computer moeten doen. Er is nog geld gegaan naar plastic zakken om te geven in de huizen waar ze hun afval in kunnen dumpen.
En dan is er nog een 200 euro over van het geld dat ingezameld is. Dat neem ik mee naar Tanzania, waar ik nog wat goede adreskes weet om iets goed mee te doen. Daar volgt zeker nog een verslagke van wanneer het zover is. Ik hoop da dit ok is voor de sponsorkes.

Voor de rest. Ik zeg u vaarwel Nairobi. En ik ga u misse lak zot!